Idea rozwoju i innowacyjności, systematyczne usprawnianie narzędzi pracy w wyniku rosnących potrzeb, ekspansja na rynku to tylko, niektóre czynniki warunkujące ciągłe szukanie nowych, lepszych rozwiązań w Decora S.A.
Zapraszamy do zapoznania się z tekstem, w którym opisano uzasadnienie decyzji o adaptacji TMS.
"Decora SA jest międzynarodową firmą produkcyjną. Koncentruje się na produkcji zaawansowanych technologicznie produktów. Jako jedyny producent w Europie ma w ofercie podkłady, listwy i profile podłogowe pochodzące z własnej produkcji. Produkty powstają w trzech zakładach produkcyjnych przy współudziale ponad 500 pracowników. Spółka sprzedaje swoje produkty na 5 kontynentach, chociaż skupia się na rynkach Unii Europejskiej. Produkty Decory można znaleźć we wszystkich krajach UE, zarówno pod własnymi markami (Arbiton, Ewifoam, Afirmax, Vidella) jak i markami partnerów. Decora jest wieloletnim, zaufanym partnerem dla największych sieci DIY i sklepów profesjonalnych, dlatego tak ważna w firmie jest sprawna logistyka.
Rekomendacja współpracy z Unifaun
Lead pozyskaliśmy od konsultanta z SAP, który na zadane pytanie przez Decorę, czy można zautomatyzować proces rezerwacji transportu w systemie SAP, odpowiedział, że zna firmę, która ma taki produkt, a ich narzędzie, jest nawet bardziej elastyczne i da więcej korzyści, niż budowanie teraz bezpośredniej integracji z SAP’a do przewoźników. Systemowo Decora działała w zakresie planowania transportu i obsługi magazynów z dedykowanych rozwiązań w SAP, a integracja dokumentów transportowych, zleceń i etykiet z wieloma przewoźnikami była wyzwaniem szczególnie ze względu na ich liczbę i koszty dostosowywania SAP – powiedział: Szymon Owsianowski, Konsultant Logistyki i Handlu, Zarządzający OMM Business Technologies.
Sytuacja przed wdrożeniem systemu TMS Unifaun
Bezpośrednia integracja Decory była tylko z jednym przewoźnikiem za pomocą EDI, z pozostałymi kilkunastoma przewoźnikami komunikacja odbywała się za pomocą maili, rozmów telefonicznych, smsów, xls i logowania na portale. Posługiwano się różnymi sposobami wysyłania zleceń transportowych, tak samo w różnych miejscach znajdowały się statusy dostawy, czy też dokumenty transportowe i etykiety. Generalnie wraz z rozwojem firmy, było coraz więcej pracowników zaangażowanych w proces i zwiększała się możliwość popełnienia błędów.
Odpowiedź na potrzeby firmy
Dotychczasowa forma współpracy z przewoźnikami wiązała się z dużą ilością pracy manualnej, pracy w różnych systemach, rozproszone informacje o transportach w różnych miejscach. Co za tym idzie większą możliwością generowania błędów. Informacje zwrotne od przewoźników dostępne w kilku miejscach powodowały znacznie większą ilość pracy również w procesie obsługi klienta, który oczekuje bieżącej informacji, gdzie jest w danym momencie jego dostawa, jakim przewoźnikiem została wysłana. Przy kilkunastu przewoźnikach i pracy półzautomatyzowanej robiło się zawirowanie.
Proces realizacji
Unifaun otrzymał pełną listę przewoźników wraz z platformami. Byli tam przewoźnicy m.in. jak Gebrüder Weiss, DSV – Global Transport and Logistics, DB Schenker, DPD Polska Sp z o.o., DACHSER, Hellmann Worldwide Logistics, DHL Express Poland.
Decora szukała dostawcy, który zintegruje ww. przewoźników na różnych europejskich rynkach (m.in. Niemcy, Węgry, Rumunia), to był jeden z głównych powodów i potrzeb. Kolejny to zautomatyzowanie i generowanie i dostarczanie statusów transportowych i dokumentów transportowych. Wyzwaniem było również, zautomatyzowanie wydruków z jednego miejsca, a nie z wielu źródeł, jak dotychczas. To był czas przejścia z systemu częściowo zautomatyzowanego do zautomatyzowanego. Tak więc biznesowych potrzeb było wiele wraz z szerokim zakresem integracji na poziomie komunikacji międzynarodowych rynków: zlecenie-status-dokumenty transportowe.
Korzyści z integracji rozwiązania TMS Unifaun – różne aspekty
Korzyści ze współpracy z obszaru managera logistyki dystrybucji
– Unifaun TMS ma zastosowanie w naszej jednej lokalizacji, z której prowadzimy dystrybucję. Oszczędność dla firmy po użyciu systemu Unifaun TMS to około 100 rbh miesięcznie. Obecnie rozwiązanie Unifaun TMS w tej konfiguracji jest dopasowane do naszych potrzeb. Na dziś nie planuję rozwoju systemu, ale system jest tak skonfigurowany, że można będzie go szybko rozbudować o kolejne funkcjonalności – podsumował Jacek Ożański, Kierownik Logistyki Dystrybucji, Decora.
Korzyści ze współpracy z obszaru managera transportu
– System TMS Unifaun stwarza większe możliwości np. łatwość zmiany przewoźnika z punktu widzenia integracji na nowego przewoźnika. Dodatkowa wartość to, że system daje możliwość monitorowania terminowości i jakości współpracy z przewoźnikiem – podsumował Krystian Markowicz, Transport Manager, Decora.
Korzyści ze współpracy z obszaru managera IT
– System TMS Unifaun pozwala na szybką implementację nowego przewoźnika w zależności od naszych potrzeb, co wiąże się też z niższymi kosztami i oszczędnością czasu. Zamiast tworzyć własne rozwiązania, łatwiej i taniej jest skorzystać z wypracowanych, innowacyjnych możliwości jakie daje ten system – podsumował Jarosław Gierz – IT Manager, Decora.
Unifaun TMS
– Obecnie potrzeby firmy Decora zostały zaspokojone zarówno w zakresie integracji z przewoźnikami, generowaniu i dostarczaniu dokumentów transportowych jak i automatyzacji wydruków, którymi zarządza produkt Unifaun. Wraz z rozwojem i potrzebami możliwa będzie szybka implementacja nowych przewoźników do systemu, jak również szybkie reagowanie na zmiany na rynku i dostosowanie się do aktualnych realiów – podsumował Krzysztof Mytnik, Country Manager Poland Unifaun."
Całość zamieszczonego tekstu (treść case study) jest cytatem i pochodzi ze strony: https://www.unifaun.com/.
Tekst dostępny również pod linkiem: https://log24.pl/news/case-study-oszczednosc-czasu-i-kosztow-dzieki-tms-unifaun/