Optymalizacje procesowe

Optymalizacja łańcucha dostaw ma na celu podjęcie działań dążących do obniżenia kosztów funkcjonowania łańcucha przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu efektywności. Oferujemy rozwiązania, w których wzrost konkurencyjności to nie tylko ograniczenia w kategorii kosztów, ale przede wszystkim właściwy dobór i integracja ogniw łańcucha w kontekście produktu i elastyczności reagowania. Przyjęta przez nas metodologia optymalizacji bazuje na wiedzy i wieloletnim doświadczeniu. Przeprowadzamy diagnostykę wskazanego obszaru, dostarczamy nasze know-how jako narzędzie do reorganizacji, zapewniamy pomoc w działaniach decyzyjnych, gwarantujemy wsparcie i nadzór.

 

W zakresie optymalizacji łańcucha dostaw oferujemy:

  • prace badawcze obejmujące identyfikację procesów stanu obecnego (AS-IS) oraz ich ponowna adaptacja w kontekście optymalizacji (TO-BE),
  • rozpoznanie obszarów o wysokim stopniu operatywności oraz wąskich gardeł,
  • indywidualne dopasowanie rozwiązań informatycznych dedykowanych kategorii optymalizacji procesów oraz sprecyzowanie wymagań odnośnie funkcjonalności systemu,
  • procedury służące segmentacji grup konsumentów,
  • transfer wiedzy odnośnie usprawniania procesów w łańcuchu dostaw.

 

Działania optymalizacyjne obszaru SCM generują pakiet korzyści, których efekty widoczne są zarówno w łańcuchu wewnętrznym przedsiębiorstwa (wzrost wydajności operacji, eliminacja marnotrawstwa, bardziej efektywne rozplanowanie i wykorzystanie zasobów), jak i zewnętrznym (poprawa relacji z dostawcami i odbiorcami, koordynacja i synchronizacja przepływów pomiędzy ogniwami).

Wdrażamy systemy WMS. To prawda, ale naszym zadaniem nie jest instalowanie systemów, które mają same z siebie zmienić obraz Waszych magazynów. Systemy WMS to tylko narzędzie wspierające zmianę organizacji pracy. Często słyszymy sprzedażowe hasła, że wdrożenie WMS pozwala na zwiększenie ilości wydań o np. 20%. Już samo takie hasło jest herezją w samym swoim źródle, wszak o ilości wydań decydują przede wszystkim zlecenia Waszych klientów, czy potrzeby Waszej produkcji... To nie system WMS pozwala na osiągnięcie wzrostu wydajności pracy np. związanej z ilością zasobów koniecznych do wykonania zadań – tych oczywistych – np. pracowników lub tych mniej oczywistych a związanych z wydajnością procesu (braku przerw w wykonywaniu zadań, czy właściwemu umiejscowieniu materiałów we właściwym czasie). O tym decyduje całościowy proces zmiany procesów w magazynie, a przede wszystkim Wasza inwencja w zarządzaniu i organizacji pracy. Z wykorzystaniem systemu WMS/WMFlower i naszym doświadczeniem w tej materii.


W Państwa magazynie nieposiadającym systemu WMS ciężko będzie pozyskać wszystkie niezbędne dane dotyczące wydajności procesów. Dajmy na to: ilości wykonywanych przyjęć lub wydań (zleceń lub lepiej pozycji zleceń) przez jednego pracownika w ciągu jednej zmiany (8 godzin). W prosty sposób nie będziecie wiedzieć, o ile wydajność jest mniejsza przez przerwy w wykonywaniu prac produktywnych np. z powodu sprzątania. Dopiero po wdrożeniu systemu WMS dostajecie narzędzie pomiaru, a co za tym idzie ciągłej możliwości podnoszenia wydajności procesów oraz porównywania tej wydajności, czy Wasza organizacja pracy idzie w dobrym kierunku. Czasami wdrożenie systemu WMS jest obowiązkiem, czasami przyczynkiem / koncepcją do poprawy wydajności pracy. Pozwala na eliminowanie pustych prac związanych z szukaniem towaru, organizuje np. proces pobrań tak, aby można było robić go dużo szybciej. Właśnie dzięki temu, że pracownik nie wykonuje prac nieproduktywnych (np. myśli jak ułożyć towar na palecie). W konsekwencji zwiększacie Państwo swoją przepustowość na magazynie i pozwalacie Działowi Sprzedaży cieszyć się z możliwości pozyskania i obsługi nowych klientów. Natomiast organizacja, dzięki większej wydajności wydań, ma szansę zmniejszyć koszty obsługi magazynów, a co za tym idzie zwiększyć elastyczność w oferowanych cenach.

Oceniając efektywność zmian organizacyjnych, powinniście kierować się tym, o ile wzrasta wydajność procesów (na zasób w czasie) przy niezmienionym koszcie tych zasobów (np. stałej ilości pracowników) lub o ile spada koszt obsługi logistycznej przy stałej wydajności (np. realizujecie tą samą ilość wejść i wyjść do magazynu, ale mniejszą ilością pracowników, mniejszym zapasem itd.). Na ta ocenę pracują wszystkie procesy wewnątrz magazynu – kontrola przyjęć, alokacja, składowanie, transport wewnętrzny, przenośniki, sortowanie, komasacje, uzupełnianie pikingów, multiorder piking, kontrola wyjścia, załadunek, automatyzacja i digitalizacja dokumentów itp.

logo3.jpg logo2.jpg logo1.jpg logo4.jpg RADA_BIZNESU_wzieu_fb_logo_000.jpg logo_wzieu_www02.png
Strona używa cookies Dowiedz się więcej Zamknij